قدردانی، ارزان‌ترین راه محبوبیت!

  • 25 خرداد 1403
  • 0 نظر
قدردانی، ارزان‌ترین راه محبوبیت!


قهرمانی در لیگ برتر، پاداش صبوری مرد بی‌حاشیه فوتبال ایران، اوسمار ویرا بود. اوسمار، یک مربی و مدیر حرفه‌ای و البته محبوب برای طرفداران تیم پرسپولیس است.
در دیدار سرنوشت‌ساز پایانی لیگ برتر، پرسپولیس تنها یک قدم تا فتح جام فاصله داشت، با هر دقیقه که از زمان بازی سپری می‌شد، حساسیت و هیجان بازی بالاتر می‌رفت. در نهایت با زدن گل دقیقه 85 توسط گولسیانی، ارتش سرخ فاتح لیگ برتر ایران شد و جام خلیج فارس در دستان اوسمار آرام گرفت.
بعد از این پیروزی شیرین، ورزشگاه آزادی برای ورود بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس آماده شد. اوسمار با لباسی که تصویری از نیم فصل اول در کنار یحیی گل‌محمدی را به نمایش می‌گذاشت، وارد زمین شد و خاطرات گذشته را زنده کرد. او به همه این پیام را رساند که در کنار مربی‌گری حرفه‌ای ، شاگردی قدردان و محبوب برای استاد قدیمی‎اش است.
او با این حرکت جایگاه ویژه‌ای در قلب تماشاگران ایجاد کرد و این تنها بخش کوچکی از تأثیر این قدردانی بود. این قدردانی همچنین حمایت پیشکسوتان و بزرگان تیم را به همراه داشت و اوسمار با این کار حضور خود را در تیم تثبیت کرد.
اوسمار با وجود پیروزی‌ها وکامبک‌های طلایی، هرگز مغرور نشد. او همیشه با احترام با هم‌تیمی‌ها، مربیان و هواداران خود رفتار می‌کرد. فراموش نکنیم او زمانی سرمربی پرسپولیس شد که کمتر کسی قهرمانی این تیم را پیش‌بینی می‌کرد.
اقدام اوسمار در پوشیدن پیراهنی با عکس گل‌محمدی، نمونه‌ای بارز از قدردانی و احترام به هم‌تیمی‌ها و مربیان است. همچنین انتخاب این عکس نشان دهنده نقش اوسمار درپیروزی‌های گذشته پرسپولیس و کسب تجربه او در کنار گلمحمدی بوده است. اوسمار با این کار رشته ارتباطی خود را با اعضای تیم و همچنین عوامل بیرونی باشگاه بیشتر و بهتر کرد.
می‌توانیم این قدردانی و توجه به تیم را به سازمان‎ها تعمیم دهیم؛ اولین تاثیر آن افزایش روحیه و انگیزه کارکنان است. قدردانی، نشان دهنده این است که تلاش کارکنان سازمان دیده شده و ارزشمند است.
در سازمان‎ها می‌توان گفت که تشکر و قدردانی به ارتقاء ارتباطات داخلی سازمان کمک می‌کند. به طور کلی زمانی که کارکنان احساس می‌کنند که تلاش‌ها و عملکردهایشان مورد توجه و ارزش‌گذاری قرار می‌گیرد، ارتباطات مثبت داخلی و بیرونی آنها و سازمان بهبود می‌یابد که در نتیجه به بهبود همکاری و کارایی منجر می‌شود.
شما به عنوان یک مدیر، به یاد داشته باشید که قدردانی و توجه، نیازی به صرف هزینه‌های زیاد ندارد. حتی یک تشکر ساده و صمیمانه می‌تواند تأثیر بسزایی در روحیه و انگیزه کارکنان تان داشته باشد. وقتی اعضای سازمان احساس ‌کنند که قدردان آنها هستید، تمایل بیشتری به همکاری با یکدیگر و تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک دارند.
قدردانی از کارکنان می‌تواند منجر به بهبود کار تیمی، افزایش بهره‌وری و موفقیت بیشتر در فعالیت‎ها شود. این حرکت‎های هرچند ساده، باعث عملکرد مثبت کارکنان می‌شود و محیطی مناسب را برای رشد آنها ایجاد می‌کند. در واقع تشکر و قدردانی باید به یک بخش اساسی از فرهنگ سازمان تبدیل شود و در منشور اخلاقی سازمان‌ها قرار بگیرد.
 

نظر خود را اینجا بگذارید

}